Sunday, February 1, 2009

khidmat masyarakat

Salam semua…. Hai kawan2… Apa khabar?…. Harap2 sihat. Baru2 ni saya n budak2 SUKSIS mengikuti satu program kemasyarakatan di salah sebuah tempat bersejarah.. iaitu Bukit Kepong, Johor. Seronok sangat, sebab ini adalah salah satu program yang mana kami bersama beberapa penduduk di sana bekerjasama membersihkan kawasan balai polis bukit kepong dan tanah perkuburan bukit kepong. Kami juga mengecat semula bangunan balai polis tersebut. Selain itu, di dalam bangunan tersebut terdapat sebuah bilik pameran yang mana kami dapat melihat gambar2 kenangan, seperti gambar pentomen tentang sejarah bukit kepong, gambar sewaktu banjir melanda bukit kepong dan sebagainya. Tapi saya tidak berkesempatan untuk melihat kawasan bangunan dari atas bumbumg bangunan itu sendiri sepertimana yang kawan2 saya lakukan. Namun, saya tidak melepaskan peluang untuk merakamkan potret di sana. Ini merupakan pengalaman paling indah dalam hidup saya kerana, baru kali ini saya berpeliang untuk melihat sendiri kawasan sejarah dan membersihkannya. Seandainya saya tidak silap, menurut penduduk di situ, kawasan balai polis itu menjadi check point dalam program Le Tour De Langkawi pada 12 Feb ini.

No comments:

Post a Comment